رحمان معصومی شامگاه یکشنبه اظهار کرد: پس از حدود 20 ساعت تلاش بی وقفه نیروهای فنی و مهندسی راه آهن شمال در محل وقوع حادثه خروج واگن از ریل، ساعتی پیش عملیات مرمت خط پایان یافت و قطار مسافری تهران-ساری نیز بدون توقف از این مسیر عبور کرد. به گزارش ایرنا، وی افزود: از نیمه شب گذشته و بلافاصله پس از دریافت گزارش وقوع حادثه خروج واگن های باری از ریل در سوادکوه، نیروهای فنی و مهندسی راه آهن شمال به محل حادثه اعزام شدند و عملیات بازگشایی مسیر آغاز شد. مدیرکل راه آهن شمال ادامه داد: با توجه به ضرورت بازگشایی مسیر ریلی برای ازسرگیری تردد قطارهای مسافری و باری، عملیات بازسازی فوری مسیر با حضور حدود 150 نفر از نیروهای فنی و مهندسی و بهره گیری از همه ماشین آلات و تجهیزات فنی مورد نیاز در مدت حدود 20 ساعت انجام شد. معصومی اظهار کرد: با بازگشایی مسیر، از فردا تردد همه قطارها اعم از ریل باس، مسافری و باری طبق برنامه قبلی از سر گرفته می شود. نیمه شب گذشته -شنبه- خروج 2 واگن قطار باری از ریل در محدوده زیراب به شیرگاه منجر به خسارت بخشی از ریل شد و این محور ریلی را مسدود کرد. راه آهن شمال به عنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از خروجی ایستگاه گرمساز آغاز می شود و تا ورودی ایستگاه گلوگاه ادامه دارد. طول این مسیر 330 کیلومتر است و در مسیر آن یک هزار و 500 پُل و آب گذر، 95 تونل و 41 گذرگاه حفاظ شده وجود دارد. در طول مسیر 330 کیلومتری راه آهن شمال 22 ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافران تعبیه شده است. در این مسیر ریلی علاوه بر تردد قطارهای مسافری و باری، قطارهای حومه ای روزانه نیز در محور پل سفید به گرگان تردد می کنند. |