صفحه اصلی     اقتصادی     اجتماعی     سیاسی     ورزشی     بین الملل     RSS     تماس با ما  
پنجشنبه، 23 مرداد 1404 - 01:03   
 آخرین خبرها
  بیوگرافی متئو استاماتوف/ دفاع چپ بلغاری لینک‌شده به پرسپولیس را بیشتر بشناسید
  تصاویر؛ تکه‌ای برای زندگی
  ببینید؛ حمله‌ سریع و غافلگیرکننده روباه به یک سنجاب
  بخش مهمی از سفر به لبنان که لاریجانی منتشر کرد!
  رونمایی ایران از موشک قاره پیما / موشک رستاخیر چه قابلیت‌هایی دارد؟
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30277صفحه نخست » اخبار مهمچهارشنبه، 22 مرداد 1404 - 11:20

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران


رقیب اصلی مرسدس بنز EQE 500 در بازار ایران بی‌ام‌و iX3 است

در چشم انداز صنعت و بازار خودروی ایران که سال ها با نوسانات و محدودیت های فراوان دست و پنجه نرم کرده است، ورود هر محصول از یک برند معتبر جهانی، رویدادی فراتر از یک اتفاق تجاری صرف است؛ این یک نشانه فرهنگی، یک معیار فنی و یک نقطه عطف در انتظارات بازار محسوب می شود.

به گزارش خودرو بانک، در این میان، نام "مرسدس بنز" همواره جایگاهی ویژه داشته و در ذهن مصرف کننده ایرانی با مفاهیمی چون مهندسی دقیق، کیفیت ساخت بی بدیل، دوام و ایمنی گره خورده است. اکنون، این غول خودروسازی آلمان نه با یک محصول عادی، بلکه با یکی از جدیدترین و مجهزترین کراس اوورهای خود، EQE 500 SUV، و از طریق یک کانال رسمی وارداتی، به بازار ایران بازگشته است.

عرضه این خودرو توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه، بیش از آنکه یک عرضه لوکس باشد، یک آزمون مهم برای سنجش آمادگی بازار و زیرساخت های کشور برای پذیرش نسل نوین خودروهای تمام الکتریکی پریمیوم است. این حرکت، نشان دهنده یک تحول در رویکرد بازار داخلی است؛ گذار از تفکر سنتی مبتنی بر حجم موتور و سیلندر، به سمت مفاهیم جدیدی چون گشتاور آنی، پیمایش الکتریکی و حمل ونقل پایدار. این مقاله قصد دارد با رویکردی کاملاً تحلیلی و به دور از لحن تبلیغاتی، به کالبدشکافی عمیق این محصول بپردازد. هدف، ارائه تصویری شفاف از توانایی ها و محدودیت های EQE 500 است تا با سنجیدن مهندسی پیشرفته آن در برابر واقعیت های بازار ایران، مشخص شود که آیا این سفیر آینده نگر، می تواند به یک انتخاب منطقی برای خریداران خاص خود تبدیل شود یا خیر.

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران

پلتفرم EVA2: خلق شده برای عصری نوین

برای درک کامل شخصیت و توانایی های مرسدس بنز EQE 500، ابتدا باید به بنیاد و اساس آن، یعنی پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی مرسدس بنز موسوم به EVA2 (Electric Vehicle Architecture) بازگردیم. این پلتفرم، صرفاً یک نسخه تغییر یافته از پلتفرم خودروهای درون سوز نیست، بلکه یک معماری کاملاً جدید است که از ابتدا برای پاسخگویی به نیازها و بهره برداری از پتانسیل های یک خودروی تمام الکتریکی طراحی شده است.

فراتر از یک اسکیت برد: معماری هدفمند الکتریکی

اساس پلتفرم های مدرن الکتریکی، ساختاری شبیه به یک اسکیت برد است: یک پک باتری بزرگ و مسطح در کف خودرو و موتورهای الکتریکی در محورهای جلو و عقب. پلتفرم EVA2 این مفهوم را با مهندسی دقیق مرسدس بنز به اوج خود رسانده است. قرارگیری باتری 96.1 کیلووات ساعتی در کف خودرو، مرکز ثقل را به شکل چشمگیری پایین می آورد که تأثیر مستقیمی بر پایداری و هندلینگ خودرو، به خصوص در یک SUV بلندقامت، دارد. حذف موتور حجیم درون سوز، گیربکس و میل گاردان، به طراحان اجازه داده تا فاصله بین دو محور را به عدد فوق العاده 3120 میلی متر برسانند و با طراحی "کابین رو به جلو" (Cab-Forward)، فضای داخلی بی نظیری را خلق کنند که در خودروهای درون سوز با ابعاد مشابه، غیرقابل دستیابی است.

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران

استحکام ساختاری و NVH: تجمل نامریی

در معماری EVA2، پک باتری تنها یک منبع انرژی نیست، بلکه به عنوان یک عضو ساختاری و یکپارچه با شاسی عمل می کند. این طراحی، استحکام پیچشی (Torsional Rigidity) بدنه را به سطحی فراتر از خودروهای سنتی می رساند. این استحکام بالا، علاوه بر افزایش ایمنی غیرفعال، تأثیر مستقیمی بر کاهش NVH (صدا، لرزش و سختی) دارد. یک شاسی مستحکم کمتر دچار خمش و ارتعاش می شود که این دو، از منابع اصلی تولید نویز در کابین هستند. این ویژگی، در کنار عایق بندی صوتی پیشرفته، به EQE 500 اجازه می دهد تا کابینی فوق العاده ساکت و آرام را برای سرنشینان فراهم کند که یکی از شاخصه های اصلی تجمل در برند مرسدس بنز است.

مهندسی تعلیق: رام کردن یک SUV 2.5 تنی

مدیریت وزن بالای 2490 کیلوگرمی مرسدس بنز EQE 500 و ارائه سواری نرم و خاص مرسدس بنز، نیازمند یک سیستم تعلیق پیشرفته است. این خودرو در محور جلو از ساختار چهار اتصالی (Four-Link) و در محور عقب از سیستم چنداتصالی (Multi-Link) بهره می برد. این ترکیب، کنترل دقیقی بر زوایای چرخ ها فراهم کرده و تعادل بی نظیری میان راحتی و پایداری ایجاد می کند. امکان سفارش سیستم تعلیق بادی AIRMATIC نیز برای این خودرو وجود دارد که با سه قابلیت کلیدی، تجربه رانندگی را دگرگون می کند:

1. دمپینگ تطبیقی (تنظیم لحظه ای سختی کمک فنرها)

2. تنظیم ارتفاع خودکار (ثابت نگه داشتن ارتفاع خودرو صرف نظر از بار)

3. قابلیت تنظیم ارتفاع دستی (برای عبور از موانع یا کاهش ارتفاع در سرعت های بالا برای بهبود آیرودینامیک).

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران

قلب الکتریکی: کالبدشکافی قوای محرکه و باتری

مجموعه فنی EQE 500، نمایشی از قدرت، کارایی و پیچیدگی مهندسی الکتریکی مرسدس بنز است.

قدرت دو موتور و عملکرد سیستم 4MATIC

نیروبخش اصلی مرسدس بنز EQE 500، دو موتور الکتریکی سنکرون با آهنربای دائم (PSM) است که یکی بر روی محور جلو و دیگری بر روی محور عقب نصب شده اند و مجموعاً 402 اسب بخار قدرت و گشتاور آنی و فوق العاده 858 نیوتن متر را تولید می کنند. برای درک بهتر این عدد، گشتاور این SUV خانوادگی از بسیاری از کامیونت های دیزلی نیز بیشتر است و این نیرو از لحظه لمس پدال گاز به طور کامل در دسترس قرار می گیرد. نتیجه، شتاب گیری خارق العاده 4.9 ثانیه ای است که تجربه ای هیجان انگیز و متفاوت را رقم می زند. سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند 4MATIC نیز با توزیع آنی و هوشمندانه گشتاور بین محورهای جلو و عقب، حداکثر کشش و پایداری را در هر شرایطی تضمین می کند.

فناوری باتری، پیمایش و چالش بزرگ شارژ در ایران

انرژی مورد نیاز این مجموعه از یک پک باتری لیتیوم-یونی پیشرفته با ظرفیت قابل استفاده 96.1 کیلووات ساعت تأمین می شود. این ظرفیت بالا، به خودرو اجازه می دهد تا بر اساس استاندارد واقع گرایانه WLTP، به شعاع حرکتی قابل توجه 681 کیلومتر با یک بار شارژ کامل دست یابد. این برد بلند، امکان سفرهای بین شهری را فراهم می کند، اما این امر به شدت به وجود زیرساخت شارژ وابسته است. EQE 500 از قابلیت شارژ سریع DC با توان بالا پشتیبانی می کند که می تواند ظرفیت باتری را در حدود 37 دقیقه از 10 به 80 درصد برساند.

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران

دو موتور الکتریکی سنکرون با آهنربای دائم (PSM)

نقطه ضعف کلیدی (زیرساخت شارژ): این قابلیت ها در مواجهه با واقعیت زیرساخت های ایران، به یک چالش بزرگ تبدیل می شوند. کمبود شدید ایستگاه های شارژ عمومی، به ویژه شارژرهای سریع DC در جاده ها، عملاً پتانسیل سفرهای طولانی و برنامه ریزی نشده با این خودرو را از بین می برد. مالک این خودرو برای استفاده بی دغدغه، تقریباً به طور کامل به نصب یک ایستگاه شارژ خانگی (Wallbox) وابسته خواهد بود که شارژ کامل آن با شارژر AC حدود 13 ساعت به طول می انجامد. این وابستگی به شارژ خانگی، مهم ترین محدودیت عملی برای مالکیت این خودرو در ایران است.

ترمز احیایی: بازیافت هوشمندانه انرژی

سیستم ترمز مرسدس بنز EQE 500 علاوه بر دیسک های خنک شونده، به سیستم ترمز احیایی (Regenerative Braking) با قابلیت تنظیم در چندین سطح مجهز است. این سیستم در هنگام کاهش سرعت، موتورهای الکتریکی را به ژنراتور تبدیل کرده و با تبدیل انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی، آن را در باتری ذخیره می کند. در قوی ترین حالت، این سیستم امکان "رانندگی با یک پدال" (One-Pedal Driving) را فراهم می کند که در آن، راننده برای کاهش سرعت، تنها کافی است پای خود را از روی پدال گاز بردارد.

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران طراحی و آیرودینامیک: همزیستی فرم و عملکرد طراحی بیرونی: مجسمه ای تراشیده با باد

طراحی مرسدس بنز EQE 500 SUV صرفاً یک تمرین زیبایی شناسانه نیست، بلکه تجسم فیزیکی فلسفه مهندسی یک خودروی الکتریکی مدرن است. در اینجا، فرم به طور کامل از عملکرد پیروی می کند و هدف اصلی، دستیابی به حداکثر بازدهی آیرودینامیکی برای افزایش برد حرکتی بوده است. این رویکرد که مرسدس بنز از آن با عنوان "Sensual Purity" یاد می کند، بر خلق سطوحی یکپارچه، نرم و سیال، با حذف خطوط و زوائد غیرضروری تمرکز دارد. نتیجه، بدنه ای است که به جای شکافتن هوا، به نرمی از میان آن عبور می کند.

این فلسفه در تمام اجزای بیرونی خودرو مشهود است؛ از نمای جلوی کاملاً بسته با پنل مشکی یکپارچه (Black Panel) که جایگزین جلوپنجره سنتی شده، تا دستگیره های درِ همسطح با بدنه و رینگ های 19 اینچی با طراحی آیرودینامیک. این پنل جلویی، نه تنها به یک امضای بصری برای خانواده EQ تبدیل شده، بلکه با الگوی ستاره ای مرسدس، هویتی لوکس و فناورانه را به نمایش می گذارد. چراغ های باریک LED در جلو و عقب که با نوارهای نورانی به یکدیگر متصل شده اند، این هویت آینده نگر را، به ویژه در شب، تقویت می کنند.

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران

طراحی داخلی: سالن دیجیتال و جدال بر سر ارگونومی

این زبان طراحی هدفمند، به داخل کابین نیز راه یافته و فضایی را خلق کرده که می توان آن را یک "سالن دیجیتال لوکس" نامید. به لطف پلتفرم اختصاصی الکتریکی EVA2 و فاصله محوری بسیار بلند 3120 میلی متری، فضای داخلی به شکل قابل توجهی جادار و دلباز است. محور اصلی طراحی داخلی، داشبورد دیجیتال محور و مدرن است که در مرکز آن، یک نمایشگر بزرگ مرکزی با فناوری OLED قرار گرفته و به عنوان رابط اصلی سیستم پیشرفته اطلاعات و سرگرمی MBUX عمل می کند.

این رویکرد "مینیمالیسم دیجیتال"، با حذف بسیاری از کلیدهای فیزیکی، محیطی پاک و به دور از شلوغی را ایجاد کرده است. با این حال، این طراحی یک شمشیر دو لبه است؛ در حالی که از نظر بصری بسیار چشم نواز و آینده نگر است، از منظر ارگونومی عملی می تواند چالش برانگیز باشد. انتقال کنترل های حیاتی مانند سیستم تهویه به منوهای لمسی، نیازمند توجه بیشتر راننده و انحراف نگاه از مسیر است که در مقایسه با دسترسی سریع به یک کلید فیزیکی، یک نقطه ضعف بالقوه محسوب می شود.

مرسدس بنز این خلاء لمسی را با استفاده از متریال باکیفیت و لوکس جبران کرده است. تودوزی های نرم با دوخت دقیق، تزیینات آلومینیومی و نورپردازی محیطی چندرنگ، فضایی گرم و دلپذیر را خلق می کنند که حس تجمل و آرامش را به سرنشینان القا می کند. در نهایت، طراحی EQE 500، یک بیانیه جسورانه از آینده صنعت خودروسازی است؛ آینده ای که در آن، مرز میان مهندسی آیرودینامیک، زیبایی شناسی مینیمال و تجربه دیجیتال، به طور کامل از بین رفته است.

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران

تجهیزات، ایمنی و جایگاه رقابتی: معیاری نوین در کلاس خود

مرسدس بنز EQE 500 SUV ارزش خود را نه تنها از طریق قوای محرکه الکتریکی پیشرفته، بلکه با ارائه مجموعه ای جامع از تجهیزات رفاهی، فناوری های ایمنی فعال و جایگاه گیری هوشمندانه در بازار، به اثبات می رساند. این خودرو به عنوان یک معیار جدید، تعریفی نوین از یک کراس اوور لوکس در بازار نوظهور خودروهای برقی ایران ارائه می دهد.

پایگاهی از فناوری و آسایش

کابین مرسدس بنز EQE 500 به گونه ای طراحی شده است تا یک پناهگاه لوکس و فناورانه باشد. در مرکز این تجربه، سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX با نمایشگر لمسی بزرگ قرار دارد که از طریق اتصال بی سیم Apple CarPlay و Android Auto، یکپارچگی کاملی با زندگی دیجیتال کاربر برقرار می کند. این تجربه با سیستم صوتی پیشرفته Burmester شامل 9 بلندگو و آمپلی فایر 225 واتی، به یک کنسرت هال متحرک تبدیل می شود

. آسایش سرنشینان با سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهارمنطقه ای، صندلی های جلوی برقی با حافظه، گرم کن و تهویه و سقف پانورامای شیشه ای دوتکه به اوج خود می رسد. جزییات فناورانه ای مانند نمایشگر هدآپ (Head-up Display) که اطلاعات کلیدی را روی شیشه جلو به نمایش می گذارد و شارژر بی سیم تلفن همراه، راحتی و ایمنی را به طور همزمان افزایش می دهند. نورپردازی محیطی فعال با قابلیت انتخاب از میان طیف گسترده ای از رنگ ها نیز به سرنشینان اجازه می دهد تا اتمسفر کابین را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنند.

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران

ایمنی فعال و غیرفعال: دژی هوشمند بر روی چهار چرخ

مرسدس بنز همواره در زمینه ایمنی پیشگام بوده و مرسدس بنز EQE 500 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در بخش ایمنی غیرفعال، این خودرو به 9 کیسه هوا (شامل ایربگ های جانبی، پرده ای و یک ایربگ مرکزی بین سرنشینان جلو) و سیستم PRE-SAFE مجهز است که در آستانه تصادف، با اقداماتی مانند سفت کردن کمربندها، خودرو و سرنشینان را برای برخورد آماده می کند.

اما نقطه قوت اصلی، مجموعه جامع سیستم های کمک راننده (ADAS) است. سیستم کمکی حفظ فاصله (Active Distance Assist DISTRONIC) به عنوان یک کروز کنترل تطبیقی پیشرفته، رانندگی در بزرگراه ها را بسیار راحت و ایمن می سازد. سیستم کمکی حفظ خطوط (Active Lane Keeping Assist) به همراه هشدار نقطه کور فعال (Active Blind Spot Assist) از بروز بسیاری از تصادفات رایج جلوگیری می کنند. علاوه بر این، کمک ترمز اضطراری فعال، دوربین 360 درجه و سیستم تشخیص خستگی راننده (ATTENTION ASSIST)، یک لایه حفاظتی هوشمند و 360 درجه را در اطراف خودرو ایجاد کرده و آن را به یکی از ایمن ترین گزینه های موجود در بازار تبدیل می کنند.

مرسدس بنز EQE 500؛ ملاقات با سدان لوکس آلمانی در ایران

تحلیل جایگاه رقابتی: نبردی در قلمرو نوظهور

مرسدس بنز EQE 500 در بازار ایران با رقبایی روبروست که هر یک استراتژی متفاوتی را دنبال می کنند. اصلی ترین رقیب اروپایی آن، بی ام و iX3 است. با این حال، این رقابت از نظر فنی یک طرفه به نظر می رسد؛ EQE 500 با دو موتور، سیستم چهارچرخ متحرک و قدرت 402 اسب بخاری، در مقابل iX3 با یک موتور، دیفرانسیل عقب و قدرت 286 اسب بخار، در جایگاه عملکردی کاملاً برتری قرار دارد.

انتخاب میان این دو، بیشتر انتخاب میان عملکرد و فناوری برتر مرسدس و طراحی کلاسیک تر بی ام و است. رقیب جدی دیگر، وویـا فری (Voyah Free) در نسخه اکستند رنج است که با قدرتی در حدود 490 اسب بخار، از نظر اعداد و ارقام یک مدعی قدرتمند محسوب می شود. نقطه قوت وویـا، ارائه عملکردی مشابه با قیمتی احتمالاً رقابتی تر و البته امکان پیمایش بیشتر (حدود 1000 کیلومتر) بدون نیاز به شارژ است.

با این حال، EQE 500 با تکیه بر اعتبار برند، مهندسی پلتفرم اختصاصی، کیفیت ساخت بی بدیل و یک تجربه کاربری لوکس و یکپارچه که در سیستم MBUX و صدای Burmester تجلی می یابد، پکیجی فراتر از مشخصات صرف روی کاغذ ارائه می دهد. در نهایت، مدل هایی مانند آئودی Q4 e-tron یا بی ام و iX1 به دلیل ابعاد کوچکتر و قرارگیری در سگمنتی پایین تر، رقیب مستقیم محسوب نشده و بیشتر مناسب خریدارانی با نیازهای شهری هستند.

جمع بندی نهایی: یک انتخاب آینده نگر، اما نیازمند به پیش نیاز

مرسدس بنز EQE 500 SUV، بدون هیچ شکی، یک دستاورد برجسته در مهندسی خودرو و تجسمی از آینده صنعت حمل ونقل است که اکنون در بازار ایران حضور یافته است. این خودرو با ارائه مجموعه ای کامل از ویژگی های برتر، خود را به عنوان یک معیار جدید در کلاس کراس اوورهای لوکس معرفی می کند. از منظر فنی، قوای محرکه دو موتوره با 402 اسب بخار قدرت و گشتاور آنی و عظیم 858 نیوتن متر، عملکردی را به نمایش می گذارد که نه تنها در دنیای SUVها، بلکه در قلمرو خودروهای اسپرت نیز قابل تحسین است.

شتاب 4.9 ثانیه ای آن، در کنار پایداری بی نظیر ناشی از پلتفرم اختصاصی EVA2، مرکز ثقل پایین و سیستم هوشمند 4MATIC، تجربه ای از رانندگی قدرتمند و در عین حال با اطمینان کامل را فراهم می آورد. این برتری مهندسی، با کابینی لوکس و فناورانه تکمیل می شود؛ جایی که نمایشگر بزرگ مرکزی MBUX، سیستم صوتی پیشرفته Burmester، تهویه مطبوع چهارمنطقه ای و انبوهی از امکانات رفاهی، فضایی در حد یک سالن تشریفات متحرک را ایجاد می کنند. در نهایت، مجموعه جامع ایمنی با 9 کیسه هوا و زرادخانه ای از سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) مانند DISTRONIC و ترمز اضطراری فعال، این خودرو را به یک دژ متحرک هوشمند برای سرنشینان خود تبدیل کرده است.

اگر بخواهیم EQE 500 را تنها بر اساس قابلیت های ذاتی اش قضاوت کنیم، با یکی از کامل ترین و پیشرفته ترین خودروهایی که تاکنون به صورت رسمی به بازار ایران عرضه شده، روبرو هستیم.

اما یک تحلیل منطقی حکم می کند که این محصول فوق العاده را در بستر واقعیت های بازار و زیرساخت های فعلی ایران بسنجیم. در اینجاست که بزرگترین چالش های مالکیت این خودرو آشکار می شود؛ چالش هایی که نه از ضعف خودرو، بلکه از عدم آمادگی اکوسیستم اطراف آن نشأت می گیرند.

نقطه ضعف و محدودیت اصلی، وابستگی مطلق به زیرساخت شارژ است. برد حرکتی قابل توجه 681 کیلومتری این خودرو، تنها زمانی به یک مزیت واقعی تبدیل می شود که امکان شارژ مجدد آن به راحتی فراهم باشد. با توجه به کمبود شدید ایستگاه های شارژ سریع DC در سطح کشور، مالک این خودرو عملاً برای استفاده بی دغدغه، به نصب یک ایستگاه شارژ خانگی (Wallbox) نیازمند است. شارژ کامل باتری 96.1 کیلووات ساعتی با یک شارژر AC خانگی، فرآیندی زمان بر و حدوداً 13 ساعته است. این موضوع، سفرهای طولانی و برنامه ریزی نشده را با ریسک جدی مواجه کرده و عملاً شعاع حرکتی خودرو را به مسیرهای از پیش تعیین شده با نقاط شارژ مشخص، محدود می کند. علاوه بر این، هزینه اولیه بسیار بالا و پیچیدگی تکنولوژیک، هزینه های نگهداری بالقوه بالایی را نیز به همراه دارد.

تعمیر سیستم های الکترونیکی پیشرفته، کالیبراسیون سنسورهای ADAS و به خصوص تعویض احتمالی پک باتری در آینده، نیازمند دانش فنی فوق تخصصی و هزینه هایی است که با خودروهای درون سوز قابل مقایسه نیست.

با در نظر گرفتن این دو وجه، می توان پروفایل خریدار ایده آل EQE 500 در ایران را ترسیم کرد. این فرد، تنها یک خریدار ثروتمند نیست، بلکه یک "پیشگام آینده نگر" است؛ فردی که شیفته فناوری های نوین بوده و آماده است تا با چالش های زندگی در دوران گذار به سمت حمل ونقل الکتریکی روبرو شود.

او باید زیرساخت لازم، یعنی امکان نصب شارژر خصوصی در محل زندگی یا کار خود را داشته باشد و الگوی رانندگی او بیشتر شامل ترددهای شهری و سفرهای بین شهری برنامه ریزی شده باشد. برای چنین فردی، EQE 500 فراتر از یک وسیله نقلیه، یک بیانیه است؛ بیانیه ای از سبک زندگی مدرن، مسئولیت پذیری محیط زیستی و باور به آینده.

در نهایت، مرسدس بنز EQE 500 SUV یک محصول استثنایی است که در اکوسیستمی در حال توسعه عرضه شده است. نقش این خودرو در بازار ایران، شاید کمتر معطوف به حجم فروش و بیشتر در جهت ایفای نقش به عنوان یک "کاتالیزور تغییر" و یک "معیار سنجش" باشد.

این خودرو، ضرورت توسعه زیرساخت های شارژ را به سیاست گذاران گوشزد می کند و با تعیین استانداردی جدید از کیفیت، ایمنی و عملکرد، سطح انتظارات بازار را بالا می برد. EQE 500 یک انتخاب بی نقص برای آینده است که امروز در دسترس قرار گرفته؛ اما بهره مندی کامل از آن، نیازمند پیش نیازهایی است که هر خریداری از پس تأمین آن ها برنمی آید. این یک تجمل آینده نگر است، اما در شرایط فعلی، همچنان یک تجمل باقی می ماند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
عنوان:
نظر
  قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
بیوگرافی متئو استاماتوف/ دفاع چپ بلغاری لینک‌شده به پرسپولیس را بیشتر بشناسید
  بیوگرافی متئو استاماتوف/ دفاع چپ بلغاری لینک‌شده به پرسپولیس را بیشتر بشناسید
متئو استاماتوف، پس از گریگور سیکوشک، گزینه جدیدی است که برای تقویت سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس، اعلام آمادگی کرده است. این مدافع بلغاری که در اسپانیول،
ببینید؛ حمله‌ سریع و غافلگیرکننده روباه به یک سنجاب
  ببینید؛ حمله‌ سریع و غافلگیرکننده روباه به یک سنجاب
یک ویدئوی تازه ثبت‌ شده نشان می‌دهد روباهی در جنگل با حمله‌ای سریع و غافلگیرکننده موفق به شکار سنجاب شد.
بخش مهمی از سفر به لبنان که لاریجانی منتشر کرد!
  بخش مهمی از سفر به لبنان که لاریجانی منتشر کرد!
من به عنوان مسئول امنیت ملی ایران، صراحتاً می‌گویم: ایران هیچ قصدی برای دخالت در امور هیچ کشوری، از جمله لبنان، ندارد.
«ایران‌خودرو» به گران‌فروشی متهم شد/ لغو فروش محصولات با قیمت‌ جدید
  «ایران‌خودرو» به گران‌فروشی متهم شد/ لغو فروش محصولات با قیمت‌ جدید
براساس دستور مورخ 22 مرداد 1404 شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی تهران، در پی گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شرکت ایران‌خودرو متهم به گران‌فروشی در فروش خودروهای سواری داخلی به مبلغ بیش از 8 هزار میلیارد تومان شد.
پیام نظری جویباری به استقلالی‌ها بعد از استعفا
  پیام نظری جویباری به استقلالی‌ها بعد از استعفا
علی نظری جویباری روزگار پرفراز و نشیبی در استقلال داشت اما برآیند کار او چندان باب میل هواداران استقلال نبود.
شوک مثبت به استقلالی‌ها؛ محرومیت ساپینتو تمام شده!
  شوک مثبت به استقلالی‌ها؛ محرومیت ساپینتو تمام شده!
ریکاردو ساپینتو سرمربی احساسی استقلال است که در برهه قبل به‌دلیل اعتراض‌های پرشمارش، محرومیت سنگینی را تجربه کرد.
سعید آذری جانشین نظری جویباری در استقلال می‌شود؟
  سعید آذری جانشین نظری جویباری در استقلال می‌شود؟
مدیرعامل سابق فولاد به اخبار منتشر شده در مورد اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص جانشینی او به جای نظری جویباری واکنش نشان داد.
مرجانه گلچین و محمود شهریاری، سال 1371
  مرجانه گلچین و محمود شهریاری، سال 1371
مرجانه گلچین در برنامه بعد از خبر سال 1371 درباره بزرگترین آرزوی خود و بازیگری حرف می‌زند.
ترفند بازیابی تصاویر پاک‌شده در گوشی سامسونگ
  ترفند بازیابی تصاویر پاک‌شده در گوشی سامسونگ
عکس‌های خاطره‌انگیز شما ناگهان ناپدید شدند؟ نگران نباشید! با روش‌های ساده بازیابی تصاویر در گوشی‌های سامسونگ، می توانید بسیاری از تصاویر را بازگردانید.
جنجال‌های بلیت کنسرت‌ها؛ از افزایش قیمت تا سالن‌هایی که ناگهان ناامن شدند
  جنجال‌های بلیت کنسرت‌ها؛ از افزایش قیمت تا سالن‌هایی که ناگهان ناامن شدند
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد، افزایش قیمت بلیت‌ کنسرت‌ها را تکذیب کرد به تازگی نیز درج جمله ای جنجالی بر روی بلیت ها نگرانی هایی بین فعالان این حوزه و مردم ایجاد کرده است.
هافبک پیشین استقلال دوباره استقلالی شد
  هافبک پیشین استقلال دوباره استقلالی شد
استقلال خوزستان با اعلام رسمی، از پیوستن محمدحسین زواری، هافبک سابق استقلال و هوادار، به تیم خود خبر داد. زواری که 24 سال سن دارد، پیش‌تر سابقه حضور در رده‌های پایه سایپا و تیم‌های بزرگسالان صنعت‌نفت آبادان،
کشف باورنکردنی رودخانه‌ای عظیم از گاز در قلب کهکشان راه شیری
  کشف باورنکردنی رودخانه‌ای عظیم از گاز در قلب کهکشان راه شیری
اخترشناسان برای نخستین‌بار یک ابر مولکولی غول‌پیکر به طول 200 سال نوری را در قلب کهکشان راه شیری شناسایی کردند. ساختاری مانند رودخانه‌ای پنهان که جریان گاز و غبار را به سوی هسته کهکشان روانه می‌کند و پرده از رازهای نوین تولد ستاره‌ها برمی‌دارد.
  پربیننده ترین اخبار       
  زمان حمله اسراییل به ایران طبق گفته فرانس پرس مشخص شد!
  جدول قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 22 مرداد 1404
  خبرخوش برای بازنشستگان / 2 واریزی ویژه برای بازنشستگان در راه است
  وام 400,000,000 تومانی بانک رسالت / بدون ضامن و با کارمزد 2 درصد وام فوری بگیرید
  برنامه تاجرنیا بعد از سرپرستی: جذب 2 بازیکن دیگر در استقلال
  شوک مثبت به استقلالی‌ها؛ محرومیت ساپینتو تمام شده!
  موج سواری اسراییل بر بحران آب ایران
  کاهش قیمت میوه از این تاریخ
  رونمایی از خریدهای جدید پرسپولیس
  هشدار درباره‌ نیروگاه‌های خورشیدی؛ پول پاشی یا تولید برق؟
  آغاز فروش نقد و اقساط کی‌ام‌سی X5 با موعد تحویل 90 روزه
  توقف موقت جمع آوری دکل های مخابراتی در تهران
  فشار تورم در کدام استان بیشتر است؟
  جزییات زمان خاکسپاری پیکر استاد فرشچیان
  خط و نشان شهردار استانبول از زندان برای اردوغان
  سعید آذری جانشین نظری جویباری در استقلال می‌شود؟
  استقلال بدون کاپیتان تا هفته سوم؛ چشمی خانه‌نشین شد
  آخرین وضعیت حضور موسی جنپو در استقلال
  از پیراهن فصل جدید پرسپولیس رونمایی می‌شود
  «ایران‌خودرو» به گران‌فروشی متهم شد/ لغو فروش محصولات با قیمت‌ جدید
© شبکه خبری سرنویس 1404

All rights reserved