در میان دیگر آگهی های پژو 405 دوگانه سوز، پژو 405 GLX دوگانه سوز مدل 1398 بدون رنگ با 94 هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که قیمت آن حوالی 530 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین شخصی پژو 405 GLX دوگانه سوز مدل 1388 گلگیر تعویض با 400 هزار کیلومتر کارکرد را به قیمت 300 میلیون تومان آگهی کرده است. جهت اطلاع از قیمت پژو 405 کارکرده در شهریور 1404 جدول زیر را مطالعه کنید. قیمت پژو 405 کارکرده شهریور 1404 | برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) | پژو 405 GLX بنزینی | 1391 | نقره ای/چند لکه رنگ | 255,000 | 300,000,000 | پژو 405 GLX بنزینی | 1385 | نقره ای/درب تعویض | 337,000 | 240,000,000 | پژو 405 SLX | 1394 | نقره ای/بدون رنگ | 170,000 | 410,000,000 | پژو 405 SLX | 1397 | سفید/بدون رنگ | 99,000 | 650,000,000 | پژو 405 GLX دوگانه سوز | 1398 | نقره ای/بدون رنگ | 94,000 | 530,000,000 | پژو 405 GLX دوگانه سوز | 1388 | خاکستری/گلگیر تعویض | 400,000 | 300,000,000 | مقایسه کابین پژو 405 SLX با سمند LX پژو 405 SLX از دیدگاه طراحی داخلی بهطور کامل دگرگون شده است و دیگر هیچ شباهتی به نمای داخلی 405های قدیمی ندارد. انتخاب رنگ کرمی روشن برای تریم داخلی شاید یکی از بزرگترین قدمهایی بود که ایکو برای ایجاد تحول در 405 برداشت. در نتیجه نمای داخلی پژو 405 SLX در بخش بالایی داشبرد و کنسول میانی یا از تریم کرم همرنگ داخلی یا از تریم مشکی رنگ بهره میگرفت که تضاد رنگی در آن بدون تردید از رنگ یکپارچه مشکی سابق برتر بود. با وجود نوگرایی در تزیینات و چیدمان نمای داخلی مخصوصا در بخش چیدمان کلیدهای کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع در بخش مرکزی داشبرد و اتصال زیبای آن به کنسول میانی، نمای داخلی این خودرو به واقع سنتی و بسیار ساده است. ایران خودرو تلاش چشمگیری کرده است تا از تریم طرح چوب و المانهای طراحی خودروهای روز در نمای داخلی SLX بهره بگیرد و اگر قرار باشد آن را با نسخههای قدیمیتر 405 مقایسه کنیم، باید اعتراف کنیم که ایکو در نمای داخلی این خودرو غوغا کرده است. جالب است که سمند LX از ابتدا در نسخه پایه با تریم تمام مشکی نمای داخلی ارائه شد که به دلیل عدم استقبال، نسخههای تولیدی پس از آن به تریم دو رنگ کرم روی آوردند. با توجه به کلاس ارزانقیمت سمند و 405، استفاده از تریم رنگ روشن به مراتب دلبازتر و زیباتر جلوه میکند. استفاده از تریم طرح چوب عرضی مقابل دیدگان سرنشینان و بخش مرکزی داشبرد تاثیر مثبتی بر نمای داخلی سمند دارد، اما ضمن سادگی و قدیمی بودن طراحی نمای داخلی؛ در صورتی که با SLX مقایسه شود؛ به سرعت قدمت بیشتر طراحی خود را لو خواهد داد. از دیدگاه زیبایی نمای داخلی، SLX بدون تردید ظاهری مدرنتر و گیراتر با خود به همراه دارد و همچنین وضعیت نشیمن آن مخصوصا در ردیف دوم صندلیها برای سرنشینان عقب راحتتر است. ردیف دوم نشیمن سرنشینان در سمند به دلیل بلند بودن لبه درها و پایین بودن صندلیها همواره حسی همانند نشستن در گودال به سرنشینان انتقال میدهد که همواره مورد انتقاد رسانههای خودرویی بوده است. با وجود تمایزهای بسیار در ساختار داخلی دو خودرو، هر دو گزینه از برخی ایرادهای اساسی رنج میبرند که مهمترین آنها کیفیت نه چندان دلچسب متریال داخلی، کیفیت بسیار پایین قالبگیری قطعات و تریمها، تیز بودن لبههای قطعات قالبگیریشده، کیفیت پایین مونتاژ قطعات و به صدا افتادن کابین زودتر از موعد انتظار است. همچنین صندلیهای عقب هر دو خودرو اندکی گود و مناسب برای تنها دو سرنشین طراحی شده است و این در حالی است که این دو خودرو از کلاس سدانهای اقتصادی خانوادگی شهری است و انتظار میرود برای حمل پنج سرنشین بالغ به راحتترین شکل ممکن طراحی شده باشند اما اینطور نیست. در صورت سواری سه فرد بالغ در صندلی عقب این دو خودرو، دو سرنشین جانبی به دلیل قرار گیری بر بخش شیبدار صندلی عقب در دو گوشه اتاق، به سرعت خسته خواهند شد. حجم فضای صندوق عقب سمند LX با داشتن طول بیشتر برابر با رقم خیرهکننده 500 لیتر و در پژو 405 SLX تنها برابر با 470 لیتر است که این اختلاف چندان مهم و بزرگ به نظر نمیسد. منبع: اقتصاد آنلاین |