| محمدصادق باطنی رییس مرکز کودک و نوجوان سیما درباره این مرکز و تاثیر آن در چند ماه اخیر بیان کرد: همانطور که می دانید شبکه امید و شبکه کودک در قالب یک مرکز واحد سازماندهی شده و حداکثر هم افزایی میان آن ها برقرار است. شاهد این ادعا، رشد دوبرابری پخش برخی از محصولات مرکز صبا در شبکه ها پس از این ادغام است. در واقع، پیش از این یکپارچگی، ظرفیت سنجی مناسبی صورت نگرفته بود و نبود انسجام موجود منجر به اختلال در فرآیند پخش و مدیریت محتوا می شد. با این حال، خوشبختانه این یکپارچگی اخیر، موجب ارتقای کیفیت پخش و عرضه شده است. به گزارش مهر، وی اضافه کرد: بخش جدید فیلم و سریال به ساختار اضافه شده و در حال حاضر شورای کارگروه فیلم و سریال کودک و نوجوان فعال شده و طرح های مختلف در حال بررسی است. همچنین، بخش بازی های رایانه ای و حوزه بازارپردازی نیز گسترش یافته است. در زمینه تولید سریال، اگرچه پیش از این تنها یک سریال در حوزه نوجوان تولید شده بود اما برنامه ریزی شده تا از همین فصل پاییز، اولین سریال جدی در این حوزه با عنوان هتل بسیار بسیار عجیب روی آنتن برود. علاوه بر این، مرکزی برای نوجوانان ایجاد شده تا محتواها در مسیر صحیحی هدایت شوند. هدف این است که بتوانیم با پشتوانه ای مطمئن، تولیدات مستمر و باکیفیتی در حوزه سریال های کودک و نوجوان داشته باشیم. باطنی درباره برندهای سینمایی که پیش از این وعده آن را داده بود، اظهار کرد: ورود به حوزه تولیدات سینمایی در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر 4 متن نهایی شده یا در آستانه نهایی شدن است و به زودی فرآیند تولید آن ها آغاز خواهد شد. متن سینمایی پهلوانان ، فیلم سینمایی براساس عروسکخونه و… در حال نهایی شدن است. وی اضافه کرد: سرویس تلوبیون کودک در سطحی متفاوت در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. همچنین، شبکه مثبت پویا راه اندازی شده و تعاملات گسترده ای در این عرصه در حال شکل گیری است. باطنی در پاسخ به اینکه چقدر تلاش می شود برندهای کودک و نوجوان شکل بگیرد؟ گفت: برندها در طولانی مدت شکل می گیرند نه یک شب، با این حال سال گذشته برنامه افطار جشن فرشته ها پرمخاطب ترین برنامه برای کودک و نوجوان بود. ببین و بدون یکی از پرمخاطب ترین برنامه های امروز ماست که فضایی علمی دارد. این برندها باید به فصل های چندم برسند و با یک فصل برند ایجاد نمی شود. وی اضافه کرد: خانه آبنباتی و ماجراهای نوید هم اکنون جزو برنامه های پربیننده است که با استقبال بچه ها مواجه می شود. عوامل ماجراهای نوید هر کجا در سراسر ایران می روند چند ده هزار نفر از بچه ها مخاطب استیج هایشان هستند. برنامه برو پی کارت نیز امسال توانست کمک کند که 10 درصد از داوطلبان کنکور در فرآیند انتخاب رشته از این برنامه بهره بگیرند. رییس مرکز کودک و نوجوان سیما در پایان بیان کرد: اکنون برنامه های جدیدی در شبکه امید در حال تولید هستند. شبکه امید به زودی به شبکه ای متمایز تبدیل خواهد شد و آثار جدیدی از این شبکه، در سال آینده روی آنتن خواهد رفت که هم اکنون در مراحل طراحی، پیش تولید و سایر فرآیندها قرار دارند. |