| نمایشگاه خودروی اصفهان طبق رسم هرساله در پاییز آغاز به کار کرد. شرکت های خودروساز داخلی و خودروهای وارداتی در این نمایشگاه حضور داشتند، اما نکته غافلگیرکننده این نمایشگاه حضور لندکروزر و پرادو پس از 12 سال در این رویداد بود. به گزارش ایران، بعد از اینکه طبق قوانین اجازه داده شد تا خودروهای با حجم موتور 2500 سی سی به ایران بیایند، شرکت ها نیز برای واردات این خودروها اقدام کردند و تویوتا لندکروزر و پرادو بعد از 12 سال دوباره به ایران آمدند. لندکروزر سری 300 با موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری و پرادو J250 با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ به زودی در بازار عرضه خواهد شد. BYD چین ال که به تازگی راهی بازار ایران شده، از جمله خودروهای جذاب با امکانات ایمنی خوب است. قوای محرکه این خودرو از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و موتور برقی تشکیل شده است. بی وای دی سانگ پلاس یکی از کراس اوورهای وارداتی بود که در همان گام اول به کشور رسید. نسخه های 2025 بی وای دی سانگ پلاس به تکنولوژی چشم خدا مجهز هستند. تکنولوژی چشم خدا یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های موجود در سیستم های خودران خودروست که محصولات بی وای دی در فول ترین ورژن خود به آن مجهز هستند. در بخش خودروهای مونتاژی نیز دو خودروی سفیر RV و شوال 2 توسط ایران خودرو در اصفهان معرفی شد. شوال 2 در واقع همان خودروی هاوال جولیون پرو هیبرید است که به زودی مونتاژ آن توسط ایران خودرو آغاز خواهد شد. در بخش خودروهای سواری و پیکاپ ها، بهمن موتور با محصولاتی متنوع شامل فیدلیتی XB1، کراس اوور مونتاژی جدید شوال 6، فیدلیتی پرستیژ، فیدلیتی الیت و پیکاپ کاپرا B تک کابین در نمایشگاه حاضر می شود. در بخش خودروهای وارداتی نیز بی ام کارز با محصولات محبوبی چون مزدا 3، مزدا EZ6، هونگچی H5 PHEV و اوتار 11 حضور داشت که نشان دهنده رویکرد این شرکت به فناوری های روز و خودروهای هیبریدی و الکتریکی است. برخی کارشناسان معتقدند برگزاری پی در پی نمایشگاه های خودرو در کشور، بویژه در شرایطی که بازار خودرو با کمبود عرضه و قیمت های غیرمنطقی روبه رو است، موضوعی بحث برانگیز شده است. بسیاری از مردم و کارشناسان معتقدند این نوع نمایشگاه ها بیش از آنکه سودی برای مصرف کننده داشته باشند، هزینه ای اضافی و نمایشی تبلیغاتی برای خودروسازان و شرکت های وارداتی است. در حالی که مردم با مشکل در خرید خودرو و گرانی روبه رو هستند، برگزاری چنین رویدادهایی که معمولاً با هزینه های بالای اجاره فضا، تبلیغات و تشریفات همراه است، منطقی به نظر نمی رسد. در واقع، مردم انتظار دارند به جای صرف بودجه برای نمایشگاه ها، خودروسازان بر بهبود کیفیت، افزایش تیراژ تولید و کاهش قیمت ها تمرکز کنند. تکرار نمایشگاه های پرزرق وبرق بدون دستاورد واقعی، نه اعتماد مصرف کننده را جلب می کند و نه مشکلی از بازار خودرو حل می کند؛ بلکه تنها فاصله میان تبلیغات و واقعیت را بیشتر نشان می دهد. |